Jesteś tutaj    /   Badania i publikacje    /   Badania    Drukuj

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

 

 


Badania "Czytające szkoły" i "Czytające przedszkola"

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań skuteczności programów „Czytające szkoły” i „Czytające przedszkola”:
 

  Raport z badań programów "Czytające szkoły" i " Czytające przedszkola" z 2006 roku (wersja skrócona)
  Raport z badań programów "Czytające szkoły" i " Czytające przedszkola" z 2006 roku (wersja pełna)


Badania, sfinansowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i przeprowadzone przez Ośrodek Ewaluacji wykazały, że w szkołach, które wprowadziły codzienne czytanie uczniom nastąpiły bardzo pozytywne zmiany:

  1. poprawa poziomu wypowiedzi ustnych i pisemnych uczniów,
  2. zwiększenie zasobu słownictwa czynnego i biernego,
  3. wzrost wiedzy ogólnej uczniów,
  4. wzrost zrozumienia tekstów i poleceń,
  5. poprawa umiejętności refleksji i krytycznego myślenia,
  6. rozwój wyobraźni i poczucia humoru,
  7. poprawa wzajemnych relacji pomiędzy uczniami,
  8. powstawanie więzi pomiędzy nauczycielem i uczniami,
  9. spadek ilości aspołecznych, prowokacyjnych i agresywnych zachowań,
  10. wzrost zaangażowania rodziców w czytanie dzieciom w domu,
  11. wzrost czytelnictwa - uczniowie wypożyczają więcej książek

 

Polecamy

25% rabatu na książki:
"Wszystkie dzieci są zdolne"
"Cyfrowa demencja"
"Poza dobrem i złem"

25% rabatu
na „Wychowywanie chłopców"
S. Biddulpha

Książka Ireny Koźmińskiej i Elżbiety Olszewskiej pt. "Wychowanie przez czytanie"

Patronaty



Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt graficzny strony: Anita Głowińska; wykonanie: InforpolNET